2015. június 23., kedd

Lengéscsillapítók cseréje, hátsó rugócsere, klímatöltés 217.000 km

Műszaki előtt égetővé vált a lengéscsillapítók cseréje, az autó pattogott. Előre KYB hátulra Ford lengéscsillapítók kerültek. Emiatt a hátsó rugót is ki kellett cserélni, mert a Ghia kivitel Nivomat rendszerű lengéscsillapítókkal volt szerelt. Ide is KYB rugókat vettem. Most elöl KYB lengés-Ford rugó, hátul Ford lengés-KYB rugó van:


 A rugók aljára az alábbi kis okosságot tettem, amit valamikor régen amikor még szükségét sem láttam, vettem a Cromxnál leárazva:


Pont stimmelt a mérete és erős anyag, ami belül ragasztós. Persze 200-on felül nem lehet a kombi Focus hátsó futóművét szétcsavarozni. Szétverni sem. Próbáltam. Csak szétvágni lehet a szilenteket. A rugócseréhez az alsó külsőket kell vágni. Nagyon sok nincs az országban ilyen szilent, mázlista módon jutottam kettőhöz. Íme, ilyen kell:


Cserélve lett továbbá az alsó belső szilent is mindkét oldalon.

A régi rugók:




Az új rugó a helyén:




2 megjegyzés:

  1. Szia! Mit jelent az, hogy "a Ghia kivitel Nivomat rendszerű lengéscsillapítókkal volt szerelt"??? Pomtosabban, mit jelent az, hogy Nivomat?

    VálaszTörlés
  2. A Nivomat automatikus szintállítással rendelkezik. Ha megpakoltad az autó hátulját, nem ült le, hanem mindig egyenesben tartotta a kocsit. Ez drága megoldás, emlékeim szerint 250 ezer Ft darabja újonnan. Jó vaskos darabok, eltettem őket. Viszont a rugó gyengébb ebben az esetben. Erre felhívták a figyelmem a focus klubban, de a szerviz nem foglalkozott vele. Hát nézték ők is csere után, hogy ül a hátulja. Utólag szerelővel cseréltettem ki és akkor lett egyenes. Pontosan nem tudom, hogy a Ghiákat szerelték csak ezzel, vagy csak a kombikat, vagy csak a Ghia kombikat.

    VálaszTörlés