2014. június 24., kedd

Visszapillantó festés és szétszerelés ( 206.541 km )

 Annyira lepattogott a bal visszapillantóm burkolatának festése, hogy kezdett zavarni 2008-ban :) Aztán egyre jobban zavart és egyre jobban pattogott és lassan olyan csúnya lett, hogy kénytelen vettem rá javító sprét (touch up spray / in English) Mézitől. Íme mint a stift, egy lakkal kombinálva:

Panther black / JAYCWWA
A tükör fűtött, motoros. Rögtön két hibalehetőség. A munkálatok: először lecsiszoltam a műanyagig ahol csúnya volt. 320-as szivacsos papír vízzel, majd 800-as szintén vízzel.

Azután a visszapillantó burkolatának leszedése következett 

Itt kezdd a bontást! Lefelé és hátra

Azután itt folytasd, ki fog pattanni a helyéről
Miután lejött láttam, hogy nem eredeti alkatrész mert színben is elütött, ráadásul az eredeti nem pattog le ennyire. Még egy ok, hogy lefessem. Aztán mivel a festés szárítással jár, gondoltam szétszedem a remegő-mozgó tükröt is ezalatt. Végre kiderítem mi okozza az instabilitást, ami miatt fogalmam sincs mi jön mögöttem! Csak egy 640i, vagy valami komolyabb
A tükörlapot évekig nem tudtam leszedni, most megvilágosodtam, nagyon egyszerű. Ehhez két órás tűző napon történő szerelés kell csak. Íme:
Imádok nyilakat rajzolni
A tükröt állítsuk az autó felé, hogy a külső sarkát meg tudjuk fogni. Nem kell eszköz semmi. Húzni kell erősen kifelé, a nyíl irányában az 1-es pontnál meg nyomni, a lappal nem párhuzamosan! Tehát nem törhet el a lap. Ekkor a kettes ponton kipattan és levehető, félretehető, a fűtést nem húztam le róla.

Ez után az állítómechanika kiszerelése következik. Na erről nem csináltam képeket már (a hátam most is ég), a lényeg, hogy kis egyenes csavarhúzóval három ponton meg kell feszíteni a műanyag tartókat és könnyen kijön. A két elektromos csatlakozót merőlegesen szintén a csavarhúzóval kiemeljük finoman. Majd ezt is szétszedtem, ha már ott volt a kezemben.

Csigahajtás, fogaskerekek, feszítőrugók...
A mozgatást két motor végzi, két belső csigahajtású mechanikusan áttételezett differenciált bolygóműves v-rugós erőhatárolású gömbcsuklóban végződő beavatkozószervvel. Erre nem találtam jobb megnevezést. Aki szétszedi, látni fogja milyen okosan oldották meg. A forgásból horizontális mozgás lészen, de megszakítani sem lehet. Azt gondoltam a remegést vagy a csigamenet kopása vagy a kis gömbcsukló okozza. Aminek ráadásul letörtem a határoló műanyagját...
Sajnos letörtem a kereszthatárolót
De gyorsan visszaragasztottam


...és itt álljunk meg egy pontra. A gömbcsukló mozog a helyén, ahogyan gondoltam is, de ekkor még azt hittem, hogy a törést nem én okoztam és emiatt mozog a kis gömb. Utólag kiderült, nem így volt. Aki eddig eljut, az keverjen kis epoxi ragasztót és valamilyen módon kenje a megjelölt kereszttartó műanyag alá, oly módon, hogy a gömböt ne ragassza hozzá! Gyakorlatilag mission impossible...vagy valami műanyagot tekerjen köré.

Apró munkahenger, ami a tükörlapot mozdítja
A munkahenger belsejében fut a csigamenet


Darabokra szedve a munkahenger, a hiba nem itt volt

Összerakás fordított sorrendben :)

Vissza a hátlapra. A javító sprét összekapta az eredeti alapozó réteg! Aztán a javító sprét összekapja a MIPA márkájú alapozó spré! Szerintem a Fordos alapozó spré nem kapja össze. Ez nem olcsó mulatság már, pontosan 10e Ft körüli összeg a három flakon. Sok szitokszó hangzott el közben. Nem alapoztam, ellenben totál műanyagig csiszoltam a tükröt. Azután jött az első két réteg festék:

Itt még nem látszik a hasam
Következik két réteg lakk:

Kitisztult a kép
A fekete 10 perc száradást kér két fekete réteg közt, a lakk előtt 30-at kell várni. Két nap után tettem fel, de még szagos. Viszont nagyon szép. 

Vadiúj

Itt már két bogarat is összeszedett, de még stabil:)


1 megjegyzés:

  1. Update 2024.04.13. A teljes tükröt lecseréltem egy újra. Polcar gyártás, kissé nyeklős az anyag az eredetihez képest. Ára 16.000Ft.

    VálaszTörlés