2011. november 20., vasárnap

Izzítógyertyák cseréje

Elérkezett November és 0 fok alatt az autó nem akart elindulni, fölötte viszont pöcc-röff. Háromszori indítózás és nagy füst után azért mindig sikerült életet lehenli belé. Már korábban megvettem a gyertyákat, de nem gondoltam volna, hogy egy is rossz. A gyanú akkor teljesedett ki, amikor feszmérővel figyelve izzításnál nem esett le a feszültség, egyáltalán! Ez egy gyors módja, hogy megbizonyosodjunk miért nem indul a kocsi. Rögtön kicseréltem mind a négy izzítót. Egy a bökkenő, hogy süllyesztett 10-es kulcs, vagy csőkulcs szükséges a művelethez. Ha ez megvan, már csak egy hosszított szár kell és kezdődhet a művelet. 
Kiemeljük az intercoolert a műanyag takarókkal együtt, ez nekem már a kulcsok felmutatására megtörténik magától...
A képen: kivesszük a nívópálca tartót, amit két csavar fog, egy 7-es és egy 8-as, így elérhető a négyes izzító. A piros vezetéket 7-es csavarok fogják, ügyesen begyüjtjük ezeket, mágneses szerszámok előnyben jeligével. Félrehajtjuk a piros vezetéket. Ezután a süllyesztett 10-es kulccsal kilazítjuk az izzítókat, és egyenként kicseréljük. Piros vezeték vissza, csavarokat meghúz, összerak tesztel. A régi gyertyákra rámérve semmiféle ellenállást nem mutattak, feszültségre nem reagáltak, tehát mind a négy kiégett.
Az alábbi videón a feszültség mutatja, hogy megtörténik az izzítás, 12,4V-ról 11,3-ra esik a feszültség. Indítok, (0 °C) és látható ahogyan felgerjed szép lassan a generátor.

Az új és a régi. Minden felirat ugyanaz rajtuk (Beru)
A helyén az új izzító

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése